۰۹ مهر

درمان التهاب لثه

درمان التهاب لثه در کرج

آیا به دنبال راهی برای درمان التهاب لثه می باشید؟ به نظر شما چه علتی باعث التهاب لثه می شود؟

آیا التهاب لثه خطرناک است؟

یکی از شایع ترین بیماری های لثه تورم و التهاب لثه می باشد. در اکثر موارد علت این التهاب، تجمع میکروارگانیسم های پوسیدگی زا و یا پلاک در خط لثه می باشد.

با تجمع پلاک در لثه شاهد علائمی مانند: تورم و قرمزی خواهیم بود. همچنین افراد مبتلا به التهاب لثه در هنگام مسواک زدن دچار خونریزی می شوند.

در ادامه ی مطلب اطلاعاتی در مورد عوامل موثر در ایجاد التهاب لثه و روش های درمانی این عارضه می پردازیم. پس همراه ما باشید.

درمان التهاب لثه

التهاب لثه چیست؟

تجمع پلاک دندانی باعث التهاب لثه ها و دردناک شدن آن ها می شود. علل مختلفی باعث ژنژیوت یا همان التهاب لثه می شوند. از این عوامل می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

• تجمع باکتری و میکروارگانیسم های پوسیدگی زا
  • نوسانات هورمونی در دوران بلوغ، قاعدگی و بارداری
  • شل شدن پروتز دندان
  • عفونت لثه به دنبال عوامل ویروسی
  • حساسیت (به طور مثال: حساسیت به خمیر دندان و یا فلوراید)
  • سوء تغذیه
  • عوارض ناشی از مصرف برخی از داروها (مثل داروهای ضد صرع و یا خواب آور)
  • پوسیدگی دندان
  • برخی از بیماری ها مانند کاندیدیازیس
 دندانپزشکی بهبد کلینیک دندانپزشکی در کرج می باشد که دارای تجهیزات پیشرفته و به روزی است و به درمان انواع بیماری های دهان و دندان در بزرگسالان و کودکان می پردازد.
برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۰۲۶۳۲۲۱۹۰۵۲ تماس بگیرید و یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

علائم التهاب لثه

همانطور که در مطلب فوق بیان شد؛ تورم و قرمزی در خط لثه از جمله علائم مشهود و بارز این عارضه می باشد. در مواردی نیز؛ علت بوی بد دهان، التهاب لثه می باشد.

توصیه ی ما به زنان باردار این است تا با رعایت هرچه بهتر و دقیق تر بهداشت دهان و دندان، از ابتلا به بیماری های دهانی_دندانی در طول حاملگی خود جلوگیری نمایند.

جلوگیری از التهاب لثه

یکی از روش های ساده ی جلوگیری از ابتلا به التهاب لثه؛ مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می باشد. زیرا با جلوگیری از تجمع باکتری و پلاک های دندانی می توان احتمال ابتلا به التهاب لثه را به طرز چشمگیری کاهش داد.

• روش های موثر در جلوگیری از التهاب لثه؛ توجه به چکاپ های دوره ای دندانپزشکی و انجام به موقع جرمگیری دندان می باشد.

عوارض التهاب لثه

هرچه شدت التهاب لثه افزایش یابد؛ حمایت استخوانی بین دندان ها کاهش پیدا می کند. با ادامه ی این روند، ممکن است فرد دچار عوارض نامطلوب و یا حتی جبران ناپذیر مانند از دست دادن دندان؛ شود.

اگر درمان التهاب لثه در مراحل ابتدایی انجام پذیرد شاید بتوان با جرمگیری و یا ریشه ساوی (جرمگیری زیر لثه ای) پلاک های دندانی را از بین برد و التهاب لثه را کاهش داد.

اما اگر شدت این عارضه به گونه ای باشد که روش های ساده ی فوق الذکر تاثیری در درمان آن نداشته باشند؛ ممکن است روش های پیچیده تری مانند:

به درمان بیمار کمک کنند.

کلام آخر

برای درمان التهاب لثه بهتر است به مرکز دندانپزشکی مراجعه نمایید تا علت این عارضه مشخص و بهترین روش درمانی برای آن از سوی دندانپزشک انتخاب شود. بنابراین از هرگونه درمان خودسرانه پرهیز نمایید تا دچار عوارض نامطلوب نشوید.